František Haupt
Cyklista
Již v době učení se se svým kamarádem Honzou Tichým nechali zapsat do cyklistického klubu v Brandýse n/L. Zde se jejich výkonnosti dařilo a bylo jen otázkou času, kdy půjdou výš. Sezonu r. 1929 oba zahájili ve Slávii Praha. Tam pro oba začala ta pravá velká cyklistika. Novinové titulky dostaly dvě nová jména - Tichý, Haupt.František Haupt se již po prvním roce ve velké cyklistice dostal na své první mistrovství světa (1930). Během několika dalších let vyhrál snad všechny mistrovské závody, které se v silniční cyklistice jely.
Byl rovněž vynikajícím dráhovým cyklistou. Dříve se jim v cyklistické hantýrce říkalo letouni. Po vojenské službě odešel na několikaleté působeni do S. K. Pardubice, na nový velodrom. Opět úspěchy - snad za vše samo hovoří několik titulků z novin: Haupt válcuje rekordy , „Na pardubickém velodromu v hlavním závodě zvítězil Haupt“, Haupt vítězem donekonečna , Hausmanův memoriál – nejtěžší cyklistický závod o mistrovství republiky 300 km vyhrál Haupt … atd. Po dvouletém angažmá v Pardubicích se opět vrací do Slávie Praha, aby zde prožil své nejlepší cyklistické roky a nejvýznamnější úspěchy. Opět jeden novinový titulek hovoří za vše „Králem silnic je letos opět Franta Haupt" (1934).
Po úspěchu na MS v Lipsku začaly kontakty od profesionálů zejména z Francie. Jestli to bylo právě z důvodu možného odchodu do ciziny, nebo pro dlouhé kralování na Českých silnicích, byli tu najednou nepříznivci. Nikoliv však z řad závodníků, ti mohli krále sesadit kdykoliv tím, že ho porazí, ale z řad funkcionářů. Z osobní korespondence lze totiž potvrdit, že si tu a tam dovolil kritizovat cyklistickou unii za nekoordinované mistrovské závody se závody mezinárodními, tu a tam si dovolil kritizovat přímo vedení některých výprav. Říká se „co tě nepálí nehas“, ale koho jiného, než jeho samotného, musely některé nedostatky pálit. Zřejmě vše vyvrcholilo po závodě Praha - Karlovy Vary – Praha (1935). Přestože závod vyhrál, byl diskvalifikován. Mezinárodní závod, mezinárodní ostuda. Věc byla řádně rozmáznuta a měla další dohru. Jak je z dopisu od tehdejší Československé Ústřední Jednoty Velocipedistů (ČÚJV neboli unie) patrno, byly všechny dřívější Františkovy prohřešky sečteny a umocněny. Františkovi Hauptovi byla trvale zastavena činnost. To však bylo cyklistickou veřejností bráno jako ukvapený, nepochopitelný a nepřiměřeně tvrdý trest, který prosadili pouze někteří funkcionáři.. Taky asi pod tímto vlivem, se unie znovu, a tentokrát kompletně, sešla dne 10.3.1936 a svoje rozhodnutí o „trvalém zastavení činnosti“ ze dne 12.2.1936 změnila na „podmíněné zastavení činnosti“ do 1.7.1937. Vše doložitelná fakta, přesto otazníky nad logikou rozhodování. Tyto tahanice působily demotivačně a tak jako tak, narušily přípravu na olympiádu. Ta byla ztracena. Následovalo zřejmě krátkodobé zanevření na cyklistiku a existenční komplikace. Do atmosféry tohoto období přichází reklamní nabídka firmy ES-KA na propagaci nového druhu motokola (kolo s přídavným motorkem). Jednalo se o jízdu z Užhorodu do Chebu, v celkové délce 1000 km a musela být ujeta Nonstop (v celku bez zastavení). František tuto nabídku přijímá. Jízda se zdařila a František Haupt trať ujel za 30 hodin. Psal se 13.říjen 1936. Tím pro něj definitivně skončila éra cyklistiky.